Pluggpluggplugg

Alltså de närmsta dagarna måste vi nästan gräva ner oss i plugg här borta. Har så mycket att få gjort trots att det varken är dags för midterms eller finals. 
Kan tänka mig att många där hemma i Sverige tänker att alla som är här bara festar och skiter i skolan. Men så är inte fallet.. Först och främst så måste jag säga att det krävs att vi har bra betyg i skolan för att ens kunna få stanna. Sedan så kan jag säga att den här terminen så är jag faktiskt riktigt stolt över mig själv, det har hitintills gått riktigt bra och jag har fått nästan alla A på det jag gjort i mina Fashion kurser :) Min business kurs som jag läser hade jag i början inte boken till, men nu när jag har fått boken så får jag även alla A där.

Det jag läser just nu är:
Fashion buying
Fashion history
Fashion apparel construction(syr)
Business - fundamentals of selling

Tänkte ta lite bilder snart på det jag har sytt. Vi går igenom allt på lektionerna, syr med ett fult tyg men lär oss sjukt mycket grunder och läraren är fantastisk. Just nu syr vi en skjorta, och BIG UP till människor som kan sy kläder, det är så många steg, så komplicerat.. 

Jaja, ikväll vägrar jag plugga. Är så jäkla trött efter en skoldag samt häng med en tjejkompis. Kröp precis ner i sängen med ett avsnitt av paradise hotel. Imorgon har vi sykurs, vilket är i 6 timmar, men det går ganska fort så det är ok :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0