Valborg är överskattat

Jag är en av dom som tycker att valborg är så jädrans överskattat, likaväl många andra högtider. Eller överskattat kanske är fel ord, men det är bara en anledning för människor att supa sig fulla så de knappt kan stå på benen. Jag vill att valborg ska vara som det var när jag var liten. Vi åt god mat ute på landet där vi bodde förut, familjen, vänner och grannar. För att därefter mysa och sjunga vid brasan som vi alltid hade på gården. Det var alltid mycket folk, vuxna och barn. Jag minns hur jäkla kul jag alltid hade det, det var så mysigt. Och att sedan gå och lägga sig på natten, NYKTER, och vakna upp morgonen efter pigg och fräsch.
Så med det sagt så ska jag inte dricka ikväll. Jepp ni hörde rätt. Kan ioförsig ha lite med och göra för att jag är så otroligt bakis idag, men det är en annan historia. Men i vilket fall som helst, så hade jag inte druckit myket ikväll, jag vill bara ha en mysig valborg.
Vad ni än väljer att göra, så ha det så skojsigt.
Puss

Såhär såg jag ut igår iallafall. Hade en bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0