Lever

Hörni jag lever.
Jag vet att det är många som vill att jag ska börja uppdatera, berätta om mitt liv här i Los angeles så att ni kan vara med mig på något vis.
Så jag tänkte ge min blogg en chans till. Jag ska försöka.

Vet inte riktigt vart jag ska börja. Och skulle jag göra ett inlägg om vad som har hänt sedan jag lämnade Sverige så kommer jag få sitta här i flera timmar.. Så jag tänker att vi kör från och med nu, från denna stunden. Men några roliga godbitar ska jag ändå låta er ta del av tänkte jag.
 
Los angeles då? Är det allt jag någonsin drömt om? Har jag funnit lyckan i LA?
Livet här är upp och ner, man går från att leva i drömbubblan, till att vara nere på botten. Men jag älskar min nya stad, jag trivs som fisken i vattnet. Stockholm finns kvar i hjärtat, men det kommer nog alltid vara för litet för mig.
Dessutom så slipper jag ju höstdepressionen som många nog går igenom nu, för här är det faktiskt fortfarande sommar och 30 grader nästan varje dag. Igår var faktiskt första gången som vi hade moln på himmelen.

Jag har träffat sådana fina människor. Ni anar inte. Och absolut är LA en ytlig stad, men det finns människor som man märker att de genuint bryr sig om en. Dom är fantastiska.

Jag festar för mycket. Jag dricker alldeles för mycket direkt ur vodkaflaskor(förlåt mamma). Jag har varit på sjuka efterfester. Jag har världen under mina fötter, jag lever i livets stad.

Men livet här är inte bara en fest. Om ni bara visste hur mycket plugg jag har.. Har skola 3 dagar i veckan, men utöver det så är det otroligt många läxor att göra. Ingen lugn stund. Ja ni som känner mig vet ju vilket litet stressfreak jag är, så ni kan nog förstå hur jag mår när det blir lite för mycket. Men jag LOVAR er att jag kämpar, och jag glömmer inte bort att jag faktiskt har skola, mitt i all fest.

Föresten, vad vill ni veta? Let me know, så kan jag utforma mina inlägg efter det.
Tusen pussar och kramar, jag saknar er. Och jag saknar DIP!
 
 

Kommentarer
Postat av: C

Berätta mer om skolan!! :D hur lektionerna är utformade, hur är lärarna, hur är amerikanerna?! Haha puss miss ya!

2013-09-22 @ 13:17:25
Postat av: Hanna

Berätta vilken kändis det var som stötte på dig haha

2013-09-22 @ 18:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0