Stanna upp

Det var ett tag sen som jag bara stannade upp och andades för en stund. Jag blir stressad bara av att ligga i min säng, det börjar liksom bli ohållbart.
Men förhoppningsvis kan jag leva normalt snart igen. I veckan kommer jag plugga för sista gången på jääkligt länge.
Mitt liv och mitt välbefinnande har liksom skjutits åt sidan i några för många veckor nu och jag får direkt ångest när jag gör något kul - för att jag egentligen borde vara hemma och gräva ner mig i allt plugg.

Men som sagt, snart är det över och det är nu dags att börja planera min sommar och framförallt mitt liv (ännu en stressfaktor). Under den här tiden så har jag nästan gjort mig av med mina dåliga vanor, och förhoppningsvis kommer det snart några nya, bättre. Först måste jag bara helt bestämma mig för att bli av med det gamla.

Så, planerna för sommaren då? Jag kan inte bestämma mig. Ena dagen vill jag stanna i sverige, andra dagen vill jag bara bort bort bor. Tips från vänner att sätta mig själv i första hand - Alltså åka iväg och leva livet, samtidigt som jag får tips på att sätta min hälsa i första hand - stanna hemma och inte tvinga på min kropp en jävla massa påfrestningar.
Och jag kan inte säga själv vad som är bäst för mig, för jag vet att jag mådde bra utomlands, men det hjälper inte heller att fly från sina problem, för något jag har lärt mig är att det kommer tillbaka i samma veva som man kommer tillbaka till verkligheten.

Nej jag tror att det blir en sommar i Sverige. Någon/några veckor på Rhodos, lite Gotland, lite västkusten och lite småland(hej Tove, släkt m.m). Jag ska finna mig en man och bli riktigt jävla kär. Och jag ska framförallt leva och må hur fint som helst.
Resa utomlands i månader kan jag göra när vintern kommer, med ett härligt gäng. Förhoppningsvis blir det någon weekend till Paris i höst (JA Lisa jag ska hälsa på dig vare sig du vill eller inte).
Jag antar att jag har ganska mycket att se fram emot.
Men då har vi bara nästa stressfaktor kvar - Pengar och JOBB. Dags att ta dig i kragen Kimza!

Kände att Ylvas fot och tattuering fick stå för bildvalet den här gången. No regrets!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0