Grammatik

Alltså herregud. Läser igenom mina inlägg och inser hur dålig jag har blivit på svensk skrift, och då ska jag ha läst journalistik. Minns när jag brann för att skriva, och nu vet jag knappt vart eller hur man sätter en punkt eller komma. 

Samma problem uppstod när jag pratade med kundservice på seb här om dagen. Jag pratar så konstigt, är ju van att köra det på engelska. 
Låter jättetöntigt, det är inte så att jag har en svengelsk dialekt, men mycket är lättare att ta på engelska än svenska. Blir ofta att jag och Pelin pratar engelska med varandra, just för att det är enklare. 
Förr tyckte jag att det var så fånigt med svenskar som flyttar till USA eller annat engelsktalande land och knappt kan svenska, men jag förstår det verkligen nu med tanke på hur snabbt jag blev såhär, redan första halvåret kände man av det lite. 
Tiden när jag hade pojkvän var nästan som värst, bodde ju nästan hos honom, pratade engelska 24/7, och sen helt plötsligt skulle jag prata svenska, det blir en omställning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0