halvår

Jag har nu bott i Los angeles i 6 månader. Ett halvår av bra och även dåliga saker. Jag har lärt mig så mycket om mig sjäv, jag har vuxit som människa.
Jag har lärt mig att det är lätt att berätta för andra människor vad dom ska göra, men svårare att ta det till sig när någon säger till en själv vad som är rätt och vad som är fel. Hur mycket tolerans man skall ha.

Samtidigt som jag har vuxit i ett halvår så har jag även fallit. Idag föll jag över gränsen, men är nu mer än redo att börja om på nytt, och göra det jag verkligen kom hit för.
Jag har lärt mig ännu en gång varför man inte ska lita på människor. Trots att jag äntligen tog chansen att satsa på något så lärde livet mig en läxa igen. Och det är bara min dagliga otur som får mig att bygga min mur ännu högre. Och det suger. Men kanske är det bra i denna ytliga stad.

Är så tacksam i alla fall för de fantastiska människorna jag har träffat här borta. Både de som har åkt tillbaka till Sverige, och de som är kvar här.
Mina fantastiska roomies. som är så vettiga när jag i många stunder inte är det.

Nu Los Angeles, nu kör vi på riktigt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0