Hemma för tidigt

Rhodos slutade för fort denna gång. Pågrund av händelser så var vi tvugna att åka hem alldeles för tidigt, jag hann varken säga hejdå ordentligt till min ö och jag hann inte heller med alla de saker som jag skulle göra.
Jag åkte till Rhodos i år för att säga farväl till ön, för att känna mig klar, för att stänga ett kapitel i mitt liv. Men på grund av allt som hände så kan jag inte säga att jag har stängt det där kapitlet. Sen i fredags natt när vi landade på Arlanda så har jag haft sådan fruktansvärd ångest, nästan värre en den som var innan jag åkte. Jag orkar inte ta tag i något. Har inte packat upp väskan, har inte lämnat lägenheten förutom på promenader med mina fina vove.
Men ångesten handlar nog inte bara om Rhodos, det handlar till stor del om hur mycket jag ogillar det land jag lever i.
Jag måste komma iväg snart igen, jag står inte ut här. Jag får se om jag kan åka tillbaka till kärleksön eller om jag hamnar på något annat ställe. Men här kan jag inte stanna.

Trots detta depp inlägg så kan jag iallafall säga att efter mina tre år på Rhodos så var denna gång helt klart den bästa. Åh vilka nätter vi har haft, och vilka roliga dagsfyllor (som sista dagen slutade med en fylletattuering för min del).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0