Let's go

haha, utan att det ska låta som att jag har alldeles för mycket dubbelmoral, så måste jag säga att idag kan jag inte låta bli att låta mina tankar fara över till Rhodos.
Det liksom känns lite som ödet. Samtidigt som jag kommenterar en bild från rhodos och pratar med tove, så smsar ylva mig och frågar om Rhodos. Inte nog med det, samtidigt så skriver även Emma på facebook, och frågar om när vi ska åka. På semester då alltså.
Men sen tänker jag lite längre.
Att känna vinden på windy beach.
Att vakna på morgonen och sätta sig på balkongen i värmen.
Att sitta på Elli en eftermiddag och kolla ut över havet.
Att se flygplan komma in mot ön och tänka "skönt med nya turister".
Att sitta i en gränd och äta glass.
Att ta en promenad längs den helt otroligt fina hamnen.
Att spendera dagar inne i gamla stan, bara strosa runt i de fina butikerna.
Att sätta sig på en restaurang och äta grekisk sallad till lunch.
Att gå upp till donken för att sitta där inne så att man kan undvika värmen.
Att fönstershoppa på Zara.
Att springa till tvättomaten med lite för mycket kläder.
Att sova i en hård säng.
Att äta middag på världens bästa jacks.
Att shotta på El corazon.
Att dricka drinkar på loungen.
Att åka moppe, runt och runt i rhodos stad.
Att aldrig ha det tråkigt.
Att aldrig vara ensam.
Att äta middag på alla fina roof gardens.
Att sitta vaken på natten, ute på balkongen och prata med mina fina vänner.

Alltså listan kan göras huuuur jäkla lång som helst. Och jag saknar allt det där. Och man hinner inte med allt det där på en vecka.
Jag kan liksom fortfarande känna hur det känns att öppna våran port dörr, jag kan höra hur den lät. Höra alla flipflops springa ner för trappan. Känna allas blickar när vi kom ut ur våran lilla port och det satt en massa människor på restaurangen nedanför. Att ropa på alla sega som fortfarande var kvar i lägenheten.
Jag kan känna all den där JÄVLA sanden i våra sängar. Känna lukten av våran inte allt för rena lägenhet. Jag kan rysa till när jag tänker på den där äckliga jävla air conditionen som emma tvingade mig att ha igång om nätterna.
Men jag saknar ALLT.

Kommentarer
Postat av: Tove

DÖR !!!! När drar vi?!

2012-04-14 @ 01:17:35
URL: http://towes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0