Att fly från sitt liv

Jag brottas ständigt med tanken om att fly eller stanna kvar. Jag blundar för sanningen, men om jag ska vara ärlig så flydde jag i somras, allt för att gömma mig och komma här ifrån. Jag tror att jag bestämde mig ganska tidigt för att min sommar inte skulle spenderas i Sverige. Hösten 2010 och våren 2011 var jag splittrad i tusen delar jag var rent utsagt ett kaotiskt nervvrak, ja visste varken ut eller in. Jag var sjuk varannan vecka, hade problem med magen och jag hade migrän minst två gånger i veckan. Jag var stressad utan några tillräckliga anledningar. Jag ville inte ens vara hemma i min och min systers lägenhet, för det var nästan värst. Så omkring februari/mars så kom tanken på att fly, att bara lämna allt.
Jag började kolla upp möjligheterna för mig att lämna landet, och tankarna förde mig mot kärleksön Rhodos.
Tillslut satt jag här hemma, med en bokad flygbiljett och leendet upp till öronen två månader innan avgång. Jag tror att det var redan där som livet liksom blev en nystart för mig.
Jag ångrar inte en sekund att jag flydde i somras, det är det bästa jag har gjort. Människorna som jag träffade där nere är vänner för livet. Jag kan nästan säga att det är bullshit att "verkligheten alltid kommer ikapp", för livet där och då är mitt liv än idag. Det blev min verklighet. Jag umgås fortfarande med dem jag umgicks med på Rhodos och jag ser på allt på ett annorlunda sätt nu. För mig innebar Rhodos en förändring.

Så, nu sitter jag här idag igen, april månad och ibland vill jag bara boka en enkel flygbiljett ner till Rhodos för att stanna där sommaren ut. Men det kommer mest troligen inte ske. Jag liksom tror på den här sommaren, och det här livet. Jag tänker inte lämna allt som är påväg att ske. Förra våren var allt påväg nedåt, nu är det snarare tvärtom, mitt liv är påväg uppåt och det går ganska snabbt. Jag vet att ni som känner mig kanske tänker nu "men du vet ju inte ens vad du vill göra med ditt liv" och det är sant, jag har ingen aning men jag vet att snart kommer jag ha sådan kraft och att jag snart vet exakt vad jag vill.
Jag tar studenten om två månader och jag flyttar inom en snar framtid. Det är bara glädjeglädjeglädje trots den stressen som har med skolan att göra just nu. För första gången på länge så vet jag att jag kommer klara mig.

Det lär dock bli en vecka eller så nere på Rhodos ändå, hehe, men bara semester denna gång ;).

Ps. Skulle jag mot all förmodan ändra mig och åka ner till kärleksön igen och spendera sommaren där så handlar det denna gång inte om flykt. Min sommar på rhodos var den bästa i mitt liv och jag skulle absolut kunna göra det igen! .Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0