Vad hade vi varit utan nätter?

Jag tänker ofta på nätter. Långa nätter. De nätter då jag har levt och de nätter som jag önskade att jag bara försvann. Jag tänker på han som höll om mig hela natten, han som låg likadant när vi vaknade som vi låg då vi hade somnade. Jag tänker på en annan som höll mig vaken hela natten med pussar på min panna, kramar och de mest vackra komplimangerna jag någonsin fått, och utan att gå för långt kunna känna en sådan vacker närhet. Jag tänker på en till, som jag pratade med i telefonen hela natten, många nätter, han som fick mig att skratta och förstod mig på ett annorlunda sätt än hur många andra gjort. De nätter som jag har festat lite för hårt, men blivit omhållen av någon jag tyckte var fin, ni vet när man går skrattandes hem med sin kompis och bara kan prata om honom? Nätter då man har legat vaken med sin bästavän, skrattat, gråtit och pratat.
Sen tänker jag på han som jag sov brevid några gånger för mycket, hur jag hade kunnat vara utan de nätterna. De nätter som har hållt mig vaken av gråt och de nätter då jag har tänkt för mycket och fortfarande varit vaken då natten blir till dag.
Jag glömmer nog ofta bort fina dagar, då jag istället tänker nätter. Hemska nätter, men framförallt underbara nätter. Vad hade vi varit utan nätter?


Kommentarer
Postat av: BAVE AMIN

Tack så mycket sötnos, du med!

2011-01-07 @ 04:18:40
URL: http://baveamin.blogg.se/
Postat av: alice

Du skriver så himla vackert!

2011-01-08 @ 12:27:21
Postat av: Anonym

Ja utan nätter hade vi vart jävligt trötta

2011-01-09 @ 00:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0